הצללה של רשתות שימושית מאוד בהגנה על מבנים חקלאיים מפני קרינת שמש מוגזמת, במיוחד באזורים עם טמפרטורות חמות. בדרך כלל, כמות ה-PAR המועברת על ידי הצלת רשתות מספיקה לצמיחת צמחים בחודשי הקיץ, אך לא ידוע כמה ה-PAR מועבר דרך רשתות הצללה במהלך החורף. מכיוון שאין נתונים מדעיים על יכולת העברת הקרינה של רשתות הצללה, הבחירה של רשתות הצללה התבססה על נתונים אמפיריים. מאמר זה מציג שיטה חדשה להערכת התכונות הרדיומטריות של הצללה ברשתות, כולל דיפוזיה ו-PAR גלובלי.

יישום רשתות הצל הולך וגדל ברחבי העולם. הם משמשים במגוון רחב של מגזרים, כולל גינון, פרחים ובעלי חיים. בנוסף, משתמשים בהם בהגדרות לא חקלאיות, כגון מסעדות ומשטחי מים. הביקוש לרשתות בצל צפוי לעלות באזור אסיה-פסיפיק בשל כלכלת האזור שצומחת במהירות.

רשתות הצללה מגיעות בצורות ובגדלים שונים, מה שהופך אותם לגמישים מאוד. רובם נועדו לספק רמות שונות של צל, הנעות בין 30% ל-90%, וחלקם אף מיועדים למיני צמחים ספציפיים. בדרך כלל קל להתקין רשתות הצללה אלה, והן אידיאליות לחממות גינות, גינות וטרסות. בנוסף לכך, הם נועדו לספק הגנה מפני רוח, ציפורים והתאיידות.

רשתות הצללה יכולות להיות מסווגות לשני סוגים: רשתות פוטוסלקטיביות ולא פוטוסלקטיביות. רשתות פוטוסלקטיביות משתמשות בסדרה של חוטי פלסטיק המשובצים בפיגמנטים. מסננים אלה משנים חלק מהקרניים המפוזרות על ידי הרשתות, וכתוצאה מכך אור טבעי משתנה ואור מפוזר.

בנוסף לוויסות טמפרטורת הקרקע, הצללה של רשתות עשויה גם להגדיל את תכולת מי הקרקע. מחקרים הראו שרשתות צבעוניות מפחיתות את קרינת השמש, מפחיתות את טמפרטורת האוויר, הצמח והקרקע. התוצאות לא היו עקביות, אך מצביעות על כך שרשתות הצללה צבעוניות מפחיתות את ההתאיידות ומגבירות את תכולת מי הקרקע ואת הפוטנציאל. הם עשויים גם להגביר את יעילות השימוש במים.

לעומת זאת, טיפולי גוון כחול ואדום אינם משפיעים על גידול צמחי התה. בדומה לכך, גוון שחור אינו משפיע על צמיחתם של צמחים אלה. לא ברור אם רשתות בצל יעילות בשיפור הגידול של צמחי התה. נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע אם רשתות צל יכולות להיות אפשרות מעשית בתעשיית התה.

מחקרים שנערכו על שימוש ברשתות הצללה בגני חממה הראו שהם יכולים לשפר את איכות הגידולים. השימוש ברשת הצללה שחורה יכול להפחית את אובדן המים, והוא יכול גם להפחית את פלישת כנימה. בנוסף לכך, השימוש ברשתות צבעוניות עלול להפחית את שכיחות הזבוב הלבן והמחלות הנגיפיות. עם זאת, השימוש ברשתות הצללה צבעוניות מבוסס ברובו על נתונים ניסיוניים. חשוב לציין שלשיטות הצללה שונות יש השפעות שונות על היבול ועל איכות היבול.

רשתות בצל חשובות לחקלאים וגננים משום שהן מציעות הגנה מפני מחלות ומזיקים. ללא צל הולם, יבול יכול להיהרס על ידי חרקים ופטריות, מה שעלול גם לגרום לאובדן יבול חמור. יתר על כן, רשתות בצל עוזרות לחקלאים לחסוך בלחות הקרקע ולהגביר את הפריון. אם משתמשים בו כראוי, רשתות בצל יכולות לשפר את היבול ולשפר את איכות הפירות ויבולי הירקות. הם יכולים גם להפחית את הסיכון לעורבים ומזיקים אחרים.

רשת ההצללה E-30: רשת ההצללה E-30 היא בחירה טובה עבור אזורים שזקוקים לצל והגנה מפני אבק. משקלו קל ומשקלו 45 גרם למטר מרובע בלבד. מומלץ למגוון רחב של יבולים. רשתות הצללה E-60 מחזקות יותר E-30 ומייצרות גוון רחב יותר E-30. הוא יכול לשמש לחממות ולהגדרות חקלאיות אחרות. קל להתקין אותם ויש להם כוח מתיחה גבוה.

עם רשתות הצללה ניתן גם לרשת לאירועים פרטיים , אירוח חיצוני ועוד. לפרטים נוספים ניתן ללחוץ על הלינק :הצללה לאירועים